bing

Älykkäästi integroitua asiakkuudenhallintaa

BMW Financial Services

Asiakaspysyvyys kasvoi 25 %:sta 40 %:iin.

BMW Financial Services

BMW Financial Services on BMW:n oma rahoitusyhtiö. He rahoittavat noin 3,1 miljoonan auton hankinnan vuosittain. Heidän palvelujaan on tarjottu vuodesta 1999 alkaen, ja Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

AVAINLUVUT HAVAINNOLLISTETTUINA

LIME BI:n avulla voidaan havainnollistaa kaikki avainluvut (KPI:t) kootusti. Kaikilla pysyy käsitys siitä, missä ollaan menossa!

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

KOKONAISKUVA ASIAKKUUKSISTA

Kaikki asiakkaisiin liittyvä tieto koottuna yhteen paikkaan tehostaa työtä ja edesauttaa asiakkaan huomioimista juuri oikealla tavalla.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

TAPAHTUMIEN HALLINTA

Asiakaskeskuksen työtä voidaan järkeistää yhteisin ja tehokkain työvirroin. Esimerkiksi sähköpostilaatikoita ja tietopankkeja voidaan hyödyntää automaattisin menetelmin.

Taustaa

BMW Financial Services kaipasi järjestelmää, jolla he saisivat kokonaiskuvan toiminnastaan. He aloittivat Lundalogikin pienemmällä järjestelmällä, LIME Easylla. LIME Easy yhdistettiin rahoituksen sisäisiin järjestelmiin, ja he saivat toimivan kokonaiskuvan asiakkuuksistaan yhdessä ja samassa järjestelmässä.

Jonkin ajan kuluttua BMW halusi kehittää edelleen erillisten tietojärjestelmien hallintaa sekä työskennellä tehokkaammin kampanjoiden ja asiakaspostituksien kanssa. Päivittäminen Lime CRM:ään ja yhdistäminen Bisnoden työkalujen kanssa oli seuraava askel. Projekti alkoi marraskuussa 2010, ja järjestelmä otettiin käyttöön helmikuussa 2011.

Tänä päivänä BMW Financial Servicellä on yli 70 Lime CRM käyttäjää Tukholmassa ja Oslossa.

Miksi Lime CRM?

  • Lime CRM -ratkaisu integroitiin useiden BMW:n tietojärjestelmien kanssa – asiakkaista yksi yhtenäinen kuva
  • Luottamus toimittajaan. Lundalogikilla on pitkä kokemus CRM-alalla, mikä on omiaan kasvattamaan luottamusta erityisesti järjestelmän jatkokehittämistä silmällä pitäen.
  • Mahdollisuus kehittää käyttöalustaa jatkuvasti.
  • Havainnollistavat taulukot (Business Intelligence) sekä työn mittaaminen ja seuranta samassa paikassa (KPI:t).
  • Tehtävien, projektien ja tikettien hallintaa, jossa sähköpostit ja viestintä kerätään asiakkuuksien alle automaattisesti. Tämä tekee järjestelmästä tietopankin, jota asiakaspalvelu voi hyödyntää työssään.
Caroline Nygren, BMW Financial Services

“Lundalogikin avulla saimme toimivan CRM-järjestelmän ja uudet asiakkuudenhallinnan prosessit, joiden myötä asiakaspysyvyys (retention rate) kasvoi jo ensimmäisen vuoden aikana 25 %:sta 40 %:iin.”

- Caroline Nygren, Projektipäällikkö BMW Financial Services

Lopputulos

Työyhteisö etc hyvin vastaanotettu järjestelmä, jolla parannetaan asiakkaiden saamaa palvelua.

BMW Financial Services ja Lime CRM kasvavat jatkuvasti yhdessä. Vuonna 2013 BMW aloitti keskitetyn asiakapalvelun palvelemaan asiakkaita ja keräämään heidän tukitehtäviään. Näin Lime CRM:ään tuotiin myös tikettien hallinnan ominaisuuksia. Uuden osa-alueen myötä uusia tikettejä ja palvelutehtäviä saatiin puhelimitse sekä automaattisten sähköpostilaatikoiden kautta (yhteensä 8 sähköpostilaatikkoa), joita Lime CRM käsitteli ja arkistoi Mail Gateway -moduulin kautta. Näin päästiin luomaan tietopankki, joka tallentaa ja dokumentoi viestin suoraan Lime CRM:ään. Asiakkaiden palvelu ja palautteiden hallinta standardoitiin menettelyn avulla.

BMW Financial Services otti myös käyttöön Self Service –alustan, joka helpottaa niin asiakkaan kuin asiakaspalvelukeskuksen työtä. BMW:llä on käytössään Lime Business Intelligence –lisäosa, jolla saa havainnollistettua kaiken myynnistä avoimiin tukipyyntöihin. Kaikki nämä toimenpiteet ovat helpottaneet asiakkaiden edun valvomista.

BMW Financial Services ja Lime CRM -integraatioista

Lime CRM för helpdesk

Lime BI

Lime BI on reaaliaikainen raporttityökalu, josta näet keskeiset mittarit. Onko asiakaspalvelu hoidettu tarpeeksi nopeasti? Onko asiakas ollut tyytyväinen palveluun? Kauanko tikettien käsittelyyn kuluu aikaa, tai montako tukitehtävää meillä on vuodessa?.

Lime CRM för helpdesk

Lime Mail Gateway

Mail Gateway lukee automaattisesti sähköpostilaatikosta tiedot Lime CRM:ään. Jos asiakas esimerkiksi kirjoittaa osoitteesseen tuki@firma.fi kohtaamastaan ongelmasta, voidaan siitä luoda Limeen automaatisesti tiketti. Tukipyyntöjen käsittelyssä Mail Gateway on puhdasta kultaa.

CRM för säljbranschen

BISNODE

Haluatko tuoda yritystietoa järjestelmään ilman käsityötä? Yhdistämällä järjestelmän Bisnoden yritysdataan, pääset käsiksi yrityksien yhteystietoihin ja kontaktihenkilöihin yhdellä klikkauksella!

Kaipaatko lisätietoa?

Jos haluat keskustella lisää BMW Financial Service:lle toteutetusta ratkaisusta tai kenties tietää mitä Lime CRM voi tehdä teille, olethan meihin yhteydessä!

Voit varata henkilökohtaisen ratkaisuesittelyn myös linkistä alta.

40 000 tyytyväistä käyttäjää eri puolilla maailmaa