bing

LIME CRM KOKO ORGANISAATION TYÖKALUNA

Nylund Group Oy

Helppo myynnin työkalu

Nylund Group Oy

Nylund Group on kolmannen sukupolven vakaavarainen ja kehittyvä perheyhtiö, joka myy talotekniikan ja teollisuuden laadukkaita, pitkän elinkaaren tuotteita, palveluita ja ratkaisuja. Visiomme on olla asiakkaitten ensisijainen ratkaisu- ja palvelukumppani.

LOPPUTULOS

MYYNTIPUTKEN HALLINTA Lime CRM Nylund Group Oy

MYYNTIPUTKEN HALLINTA

Helpoilla ja nopeilla hakutoiminnoilla saadaan selkeä kuva aktiivisista myynneistä ja tarjouksista. Raportit sekä reaaliaikainen kuva helpottavat myyntityön suunnittelua.

Lime CRM Apsis Nylund Group Oy

APSIS

Mahdollisuus integroida erillisiin postitusjärjestelmiin niin, että automaatio hoitaa kaiken järjestelmien välillä. Tuo kampanjan klikkitiedot suoraan asiakkaan alle CRM:ään ja anna ne liideinä myynnille!

Lime CRM INTEGRAATIOT Nylund Group

INTEGRAATIOT

Kaikki tiedot yhdessä paikassa, kun CRM-järjestelmä integroidaan muiden järjestelmien kanssa.

Lähtötilanne

Aikoinaan Nylund Groupilla oli käytössään vanhanaikainen ja vaikeasti muokattava CRM-järjestelmä, joka ei ollut käyttäjäystävällinen. Tiedon hakemiseen käytettiin paljon aikaa ja myyjät joutuivat tekemään manuaalisesti töitä.

Yhteistyö Lundalogikin kanssa alkoi jo vuonna 2004, kun käyttöön otettiin Lime Easy (silloinen Kontakt). Lime Easy toimi pitkään Nulynd Groupin asiakasrekisterinä sekä myynnnin työkaluna. Järjestelmän valintaan johtivat helppokäyttöisyys ja sen muokattavuus.

Vuonna 2015 oli aika kehittää järjestelmiä eteenpäin. Tavoitteena oli yhdistää CRM-järjestelmä muihin järjestelmiin sekä lisätä toimintojen määrää. Peruskäyttöä oli harjoiteltu jo tovi, joten käyttäjät olivat sisäistäneet järjestelmän hyödyt. Alusta alkaen CRM-järjestelmän tuli olla työkalu, joka avataan ensimmäisenä aamulla ja suljetaan viimeisenä illalla. Järjestelmähankintaa varten aloitettiin laajempi kartoitus. Kilpailutusvaiheen jälkeen päätettiin päivittää Lime Easy Lundalogikin toiseen tuotteeseen, Lime CRM -järjestelmään. Lime CRM oli edelleen helppokäyttöinen ja muokattava, mutta toi myös lisää toiminnallisuuksia. Rajapinnat mahdollistivat myös laajemman integroinnin muihin järjestelmiin.

”Halusimme ratkaisun joka oli helppokäyttöinen, muokattavissa ja jonka parissa oli mahdollista kasvaa”, sanoo toimitusjohtaja Johan Karlsson.

Miksi Lundalogik ja Lime?

  • Integraatio toiminnanohjausjärjestelmän kanssa (tilaus- ja tarjousrivit)
  • Myyntiputkinäkymä sekä tärkeiden avainlukujen seuranta (esim. myyntitrendi)
  • Helppokäyttöisyys
  • Muokattavuus
  • Infotaulut – CRM ohjaa käyttäjiä tekemään oikeita asioita oikeaan aikaan

Johan Karlsson, Nylund Group Oy

“Lime CRM on kuin pohjoismaalaiset autot: Helppo ja luotettava. Sen lisäksi meillä on kokonaisnäkymä asiakkuuksistamme, tarjouksista projekteihin. Emme pärjäisi ilman Limeä enää tänä päivänä.”

Johan Karlsson, toimitusjohtaja, Nylund Group

Lopputulos

Lime CRM on otettu laajasti käyttöön myynnin sekä myynninjohdon työvälineenä. Nylundilla on käytössä tukkumyyntiä varten rakennettu ratkaisu. Lime CRM toimii myyjien työpöytänä. Infotaulujen ohjauksen avulla CRM-järjestelmä kertoo käyttäjille mitä tulee seuraavaksi tehdä. Oikeaan aikaan ja automaattisesti.

Erilaisia prosesseja on pystytty automatisoimaan. Suurin hyöty tulee integraatiosta, joka mahdollistaa myyntilukujen seurannan suoraan asiakkaan alta. Liikevaihto-, tilaus- ja tarjousrivejä tuodaan joka yö automaattisesti toiminnanohjausjärjestelmästä, mikä säästää aikaa ja antaa kokonaiskuvan asiakkaasta yhdessä ja samassa järjestelmässä.

Nylund Group on onnistunut saamaan CRM ratkaisun laajasti käyttöön organisaation sisällä. Käyttäjät eivät enää näe järjestelmää pelkkänä johdon raportointityövälineenä, vaan apuvälineenä parempaan palveluun ja myyntiin. Järjestelmä on parantanut asiakastyytyväisyyttä ja auttanut myyjiä työskentelemään tehokkaammin.

Jatkokehitys ja markkinoinnin automaatio

Joulukuussa 2016 Nylund Group halusi tehostaa markkinointiviestintää. Lundalogikin tarjoama valmis moduuli Apsis Pro -uutiskirjeen ja Lime CRM:n välillä otettiin käyttöön. Postituslistojen luominen ja ylläpitäminen helpottui. Aikaa säästyy, kun kampanja luodaan suoraan CRM-järjestelmässä, josta se kulkeutuu automaattisesti eteenpäin. Postituksen jälkeen klikkitiedot palaavat takaisin myynnin hyödynnettäväksi. Käyttäjät näkevät suoraan Lime CRM:stä miten vastaanottajat reagoivat markkinointiviesteihin, jolloin myynti osaa reagoida oikeiden potentiaalisten asiakkaiden suuntaan. Myös yhteystietojen ja postitusosoitteiden ylläpitäminen on nyt paljon helpompaa.

”Integraatio Apsiksen kanssa on ollut kuin unelma. Tämän avulla näemme suoraan Lime CRM:ssä miten vastaanottajat reagoivat markkinointiviestintäämme. Myyjät löytävät kiinnostuneet asiakkaat muiden joukosta ja voivat suunnitella päiväänsä paljon tehokkaammin. Myös yhteystietojen ylläpitäminen on nyt paljon helpompaa.”

Toiminnallisuudet ja integraatiot joita Nylund Group Oy arvostaa

APSIS Nylund Group Oy

APSIS

Uutiskirje CRM-järjestelmän sisällä. Nopea kampanjoiden luominen sekä postitusten tekeminen. Klikkitietojen ja kampanjaraportin päivitys takaisin päin tuo myynnille lisää käsiteltäviä liidejä.

INTEGROITAVA Nylund group Oy

INTEGROITAVA

Tilaus- ja tuotetiedot ryhmä- tai rivitasolla suoraan taloudenhallintajärjestelmästä myynnin käyttöön. Löydä kannattavimmat asiakkuudet ja ne, joille on isoin potentiaali myydä enemmän.

Infotaulut Lime CRM Nylund Group Oy

Infotaulut

Anna CRM-järjestelmän kertoa kuka asiakas kaipaa yhteydenottoasi! Onko vuosisopimus umpeutumassa? Tilauskanta laskenut? CRM kertoo myyjälle, koska on aika toimia.

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko kuulla lisää siitä, miten CRM-järjestelmä voisi auttaa sinua? Ota yhteyttä Stefaniin, joka on tukkualan ratkaisujen asiantuntija!

40 000 tyytyväistä käyttäjää eri puolilla maailmaa