bing

Asiakkaita houkutteleva CRM-järjestelmä

Lime CRM toimii asiakasmagneetin tavoin – se houkuttelee puoleesi ja tekee asiakkaistasi kanta-asiakkaita.

Yli 40 000 Lime CRM -käyttäjää Pohjoismaissa

malux logo
restamax logo
synlab logo
mercamer kraft logo
nylund logo

Käyttäjäystävällinen ja visuaalinen CRM-järjestelmä

Lime CRM -järjestelmä on CRM, jota tulet todella käyttämään – ja rakastamaan. Siitä löydät aivan kaiken, mitä voit CRM-järjestelmältä odottaa: historian, yhteystiedot, tehtävienhallinnan, kaupat, markkinointitoimenpiteet ja tehtävätiedot.

Lime CRM -järjestelmän hyötyjä

Pitkä kokemus

Yli 25 vuoden kokemuksen ja runsaan 250 vuosittaisen Lime CRM -asennuksen myötä meillä on paljon kokemusta, jonka varaan nojata. Se merkitsee turvallisuutta sinulle.

Räätälöidyt toimialaratkaisut

Kokemus lisää tietoa. Loppuun asti mietitty, useille eri toimialoille suunnattu CRM-ratkaisumme tekee arjestasi yksinkertaisempaa ja tehokkaampaa.

Suuri joustavuus

CRM-järjestelmästämme voi tulla täsmälleen niin suuri tai pieni kuin tarpeesi vaatii. Pysy mukana ja kasva yhdessä Lime CRM:n kanssa – niin on tehnyt jo yli 1000 asiakastamme.

Kaikki yhdeltä toimittajalta

Yrityksemme kehittää, myy ja asentaa kaiken, samanaikaisesti seuraten ja antaen tukea. Autamme sinua CRM-järjestelmäsi kanssa koko matkan ajan.

Lime Support

Asiakaspalvelu, jota suosittelee 98,7% asiakkaista!

Hienot asiakkaat ja hyvä tuote ansaitsevat todella hyvän tuen. Jos soitat meille ja asiakaspalvelumme ei ehdi vastata, puhelusi yhdistyy kaikille muille yrityksessä. Ehkä juuri siksi 98,7% asiakastutkimukseen osallistuneesta 4297 henkilöstä suosittelee myös muita ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme!

Lue lisää henkilöistä Lime CRM:n taustalla

CRM-järjestelmämme on tuonut meille yli 1000 tyytyväistä asiakasta

Nylund Lime CRM

Tukkukauppa

Nylund Group OY

Aikoinaan Nylund Groupilla oli käytössään vanhanaikainen ja vaikeasti muokattava CRM-järjestelmä, joka ei ollut käyttäjäystävällinen.

Lue lisää

CRM-järjestelmä, jossa maksat siitä, mitä tarvitset

CRM-järjestelmämme on sekä käyttäjäystävällinen että visuaalinen, samalla kun se on myös yksi markkinoiden edullisimmista CRM-järjestelmistä. Lime CRM -peruspaketti maksaa ainoastaan 300 € kuukaudessa ja siihen sisältyy jo viisi käyttäjää. Fiksu hankinta – helppo käyttää.

Alkaen 300 €.

Kuukaudessa, sisältäen 5 käyttäjää.

Katso hintamme

Näin CRM-järjestelmä auttaa säilyttämään asiakkaat

Asiakkaat saavat vastauksen suoraan

CRM-järjestelmän ansiosta sinulla on kaikki asiakastieto yhdessä paikassa, ja voit antaa nopeita vastauksia jokaisella yhteydenotolla. Tarkasta historia ja yhdistä suoraan oikealle henkilölle riippuen siitä, kenen kanssa asiakas on keskustellut aikaisemmin. Tai ota itse pallo vastaan – ilman turhaa odotusaikaa asiakkaille.

Kohtaamisesta tulee henkilökohtainen

CRM-järjestelmän avulla yrityksesi saa kokonaiskuvan jokaisen asiakkaan palveluhistoriasta. Asiakkaan ei tarvitse aina selittää kaikkea alusta alkaen uudelle ihmiselle. Näin on helpompaa jatkaa siitä, mihin edellisellä kerralla jäätiin, ja tarjota asiakkaalle henkilökohtaisempaa palvelua.

Syvennä asiakassuhdetta

Kun käytössäsi on Lime CRM muistutuksineen ja historiatietoineen, pystyt seuraamaan sitä, mitä olet luvannut, ja tiedät, milloin on aika taas ottaa yhteyttä. Yksikään asiakas ei pääse livahtamaan seulan läpi ja unohtumaan CRM-järjestelmässä. Silloin on helpompaa tarjota parempaa palvelua.

CRM-järjestelmä tekee tulosta

Se, mitä asiakkuudenhallintaan panostamalla ja CRM-järjestelmällä tarkalleen saadaan aikaan, riippuu monista asioista, kuten toimialasta ja yrityksen koosta. Käymme kuitenkin alla läpi sellaisia CRM-investoinnin ja asiakkuudenhallinnan etuja, joita olemme kuulleet lähes kaikkien asiakkaidemme nauttivan yrityksen luonteesta riippumatta.

Ajansäästöä

Yksi yleinen ajanhaaskaamisen muoto, jossa ollaan todella hyviä lähes firmassa kuin firmassa, on tietojen metsästäminen sieltä sun täältä ilman järjestelmällistä tapaa löytää etsimänsä. Me olemme tavanneet kutsua tietosaarekkeiksi sitä, kun nimet ovat yhtäällä ja numerot toisaalla.

CRM-järjestelmästä on ollut asiakkaillemme hyötyä siinä, että turhautuminen vähenee ja työajan hyötykäyttö lisääntyy. Eräs yleisesti kuulemamme palaute on, että uusasiakashankintaan on voitu laittaa enemmän paukkuja, kun CRM-järjestelmän tuella olemassa olevien asiakkaiden hoitamisesta on tullut suoraviivaisempaa.

Riskinhallintaa

On eduksi, että hiljainen tieto organisaatiossa vähenee. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että asiakkuuksien hoitamiseen välttämättömät tiedot ja merkinnät eivät ole vain yksittäisten työntekijöiden korvien välissä.

Kun yksi lähtee vanhempainvapaalle, joutuu sairaslomalle tai vaihtaa kokonaan työpaikkaa, on tärkeää, että muu porukka voi ottaa asiakkaat heti hellään huomaansa ilman ylimääräistä härdelliä ja paniikkia. Oikein käytettynä asiakastieto on tuuraajan tai seuraajan saatavilla CRM-järjestelmässä.

 

Asiakasuskollisuutta

On melko tuhlaavaista laittaa aikaa ja rahaa uusien asiakkaiden hankkimiseen ja sitten päästää heidät menemään vain siksi, ettei jakseta ylläpitää hyvää asiakassuhdetta. Henkilökohtainen, asiakashistorian huomioiva palvelu on hyvää asiakkuudenhallintaa ja yksi parhaista tavoista herättää asiakkaassa uskollisuutta.

Tuttu, luotettava ja asiakkaansa huomioiva tavarantoimittaja tai palveluntarjoaja on monelle mieleen. CRM-järjestelmä auttaa vasta taloon tulluttakin asiakaspalvelijaa näkemään, mitä kullekin vanhalle asiakkaalle on myyty ja mitä hänen kanssaan on sovittu.

Suositus on mainoksista paras

Nykyään monilla aloilla hintojen vertaileminen on tullut helpommaksi ja hinnoilla kilpaileminen vaikeammaksi. Silloin päätöksenteossa korostuu asioimisen mielekkyys. Ja yksi, mikä ei ole muuttumassa mihinkään, on se, että ihmiset tykkäävät puhua. Kun ihmiset kokevat saaneensa hyvää palvelua ja tulleensa huomioiduksi, he tyypillisesti haluavat jakaa kokemuksensa muiden kanssa. Sama koskee sitä, kun ihminen kokee tulleensa kohdelluksi välinpitämättömästi.

 

 

Vertaile ja kokeile

Yritä parhaasi mukaan saada CRM-järjestelmistä kokeiltavia versioita käyttöösi tai ainakin kunnon tuote-esittelyt, jossa järjestelmän käyttöä havainnollistetaan. Huomioi kuitenkin, että aivan keskeinen asia CRM-hankinnassa on se, mitä tapahtuu käyttöönoton jälkeen. Kun tarvitsette tukea, CRM-järjestelmä tulee integroida toiseen järjestelmään tai tarpeenne muuttuvat ja CRM-ratkaisua pitää kehittää, teillä tulee olla kumppani, joka on läsnä ja valmiina istumaan suunnittelupöydän ääreen kanssanne.

Lopulta luota perstuntumaan

Kun kaikki yksityiskohdat ovat selvillä ja päätöksen aika lähestyy, kuuntele sisäistä ääntäsi. Haluanko minä ja haluavatko työntekijäni käyttää tätä joka päivä? Onko CRM-järjestelmän toimittaja sellainen kumppani, johon voi hyvällä fiiliksellä ottaa yhteyttä, kun asiat käyvät mutkikkaiksi? Uskotko, että kyseinen toimittaja tekee jatkossakin parhaansa toteuttaakseen mahdollisimman edullisen ja täsmällisesti tarvettanne vastaavan ratkaisun ongelmaanne?

Yli 40 000 Lime CRM -käyttäjää Pohjoismaissa!

Huomioitavaa CRM-käyttöönotossa

Kun CRM-järjestelmästä halutaan vastiketta rahalle, ei ole aivan sama, miten projektia hoidetaan ja miten järjestelmä ajetaan sisään organisaatiossa. Vastuunjako, porrastaminen ja koulutus ovat avainsanoja. Avataanpa niitä hieman alla.

Projektiryhmän kokoonpano

CRM-toimittaja ei voi tehdä ratkaisuanne yksin, vaan teidän on oltava siinä mukana. Jos joku väittää siihen pystyvänsä, tulisi hälytyskellojenne soida. Toisinaan projekti viivästyy ja kustannukset kasvavat, koska CRM-järjestelmän tilaava yritys ei toimita materiaaleja tai vastaa kysymyksiin ja yhteydenottoihin.

Siksi on tärkeää, että organisaatiostasi CRM-projektiin lähtee ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita siitä ja joilla on henkilökohtainen intressi järjestelmän hankkimiseksi. Kannattaa siis harkita, laitetaanko vetäjäksi vain asemansa vuoksi juuri se esimies, jolla on muutenkin tuhat tärkeää asiaa käynnissä samaan aikaan, vai kenties asemasta riippumatta joku, joka on innoissaan uuden työkalun hankinnasta ja voi käyttää aikaa projektin viemiseksi kunnialla maaliin. Lisäksi eri osastot ja henkilöstöryhmät on hyvä pitää edustettuina, ettei tärkeitä osastokohtaisia huomioita sivuuteta CRM-projektissa.

Ei kaikkea yhdellä rysäyksellä

CRM-projektissa usein nälkä kasvaa syödessä ja lopulta tekisi mieli mallintaa kaikki maan ja taivaan välillä heti käyttöönotossa. Silloin on vaarana, että projekti paisuu kuin pullataikina, aikataulut ja budjetit pettävät ja lopussa on vaikeaa pitää narut käsissä.

Asiakkaistaan välittävä ja luotettava CRM-toimittaja kuitenkin auttaa täydentämään CRM-järjestelmääsi jälkikäteenkin ilman sen suurempia kustannuksia kuin jos ominaisuudet olisi toteutettu alkuperäisen projektin aikana. Silloin kannattaa pitää tolkku matkassa ja toteuttaa aluksi helposti hallittava kokonaisuus. Kuten kollegamme Ruotsissa tapaavat sanoa, joskus kannattaa vaan ”poimia matalalla roikkuvat hedelmät”.

 

 

Koulutus ja kannustus kunniaan

Järjestä käyttäjillesi kunnon koulutus ja edellytä CRM-toimittajaltasi tukea koulutuksen järjestämisessä. Jos organisaatiossasi on paljon asiakkuudenhallinnan kanssa työskenteleviä, vaadi pääkäyttäjän koulutusta, jotta työyhteisössänne on joku, jonka puoleen muut voivat kääntyä ongelmatilanteissa.

Huolehdi myös, että yhteisössä on riittävän yhtenäinen tapa käyttää järjestelmää, jotta sinne kerätystä tiedosta on mahdollisemman paljon hyötyä. Anna kiitosta CRM-järjestelmän käytöstä ja kerro saavutetuista hyödyistä, jotta ihmiset sisäistävät asiakkuudenhallintatyön edut.

Onnistu CRM-projektissasi

Juliste: Onnistu CRM-projektissasi

Voit ladata tästä julisteen, jossa käydään läpi onnistuneen CRM-käyttöönoton osatekijöitä. Siitä voi olla apua, kun johdat CRM-käyttöönottoa organisaatiossasi.

Lataa